Optimus Bygg

post-header

Det bygges mye i Norge om dagen, og konkurransen blant utbyggerne er stor.

Derfor kan riktig digital markedsføring gjøre at ditt prosjekt skiller seg ut fra mengden og får den oppmerksomheten det trenger.

3D visualisering av boliger til salgs har blitt en stadig mer populær trend i eiendomsbransjen, og det er ikke vanskelig å se hvorfor.

Med avansert teknologi har det blitt mulig å skape realistiske og nøyaktige visualiseringer av boliger før de faktisk er bygget eller til og med før renovering og oppussing. Disse visualiseringene kan hjelpe potensielle kjøpere med å se hvordan eiendommen vil se ut når den er ferdig, og det kan også gi selgere og utviklere en måte å markedsføre eiendommen på før den er helt ferdigstilt.

Slik får du mest mulig ut av dine 3D bilder:

Når du har fått 3D illustrasjonene for ditt prosjekt har du ikke bare fått bilder til finn-annonsen.
Disse bildene kan brukes til så mye mer, som kan brukes i flere ledd av markedsføringen.

Her er noen måter du kan markedsføre ditt byggeprosjekt med 3D illustrasjonene:

Boligannonse:

Dette er som regel det kundene bruker 3D bildene til, nemlig å legge de ut i boligannonsen, som regel på finn.no .

Disse 3D bildene i form av innvendige, utvendige og 3D plantegninger gir kunden et helt annet inntrykk enn hva vanlige arkitekttegninger klarer å formidle.

Dette gir kunden en helhetlig oversikt over både nærområdet, boligen og eiendommen.

Sosiale medier:

 Nå til dags er «alle» mennesker på sosiale medier, så her er sjansene store for at man finner mange potensielle kunder.

3D illustrasjoner av høy kvalitet på sosiale medier er noe som får folk til å stoppe opp og ta en ekstra titt. Det viser seg at slike bilder får mye oppmerksomhet, likes, delinger og kommentarer. På den måten har posten større mulighet til å gå «viralt» og få et større publikum.
Dette gjelder både på facebook, X, instagram, LinkedIn, TikTok og andre sosiale medier der målgruppen er.

3D bildene kan både brukes i poster og i annonser på sosiale medier, nettaviser, og lignende.

Prospekt / Brosjyre:

Når kjøpere kontakter deg for å få mer informasjon om prosjektet, vil et digitalt eller fysisk prospekt/brosjyre kunne øke kundens interesse.

Dette kan printes ut på et fint papir med 3D illustrasjoner av prosjektet i høykvalitet på første side.

Dette prospektet bør også være tilgjengelig for nedlastning på prosjektets nettside og finn annonsen.

Banner på byggeplassen eller i nærheten av eiendommen:

Mange mennesker ønsker å bo i det området de allerede bor i. Kanskje ser de etter en større bolig i sitt område, eller så har barna flyttet ut og de ser etter en mindre leilighet.

Nettopp derfor vil det være smart å lage et stort banner med 3D illustrasjon av prosjektet, og henge dette på byggeplassen eller langs hovedveien i området.

Fotorealistiske 3D bilder i høy kvalitet tar seg godt ut i stort format, og vil gi ditt prosjekt den oppmerksomheten den trenger i lokalområdet.

Prosjektblogg:

På større prosjekter kan man lage en prosjektblogg med de fine 3D bildene og tekster om prosjektet. Her kan man enten leie inn en skribent eller ta seg av tekstene selv. En prosjektblogg kan være et godt supplement i den digitale markedsføringen.

I prosjektbloggen kan kjøpere følge med hele prosjektet fra utgraving av tomt til nøkkelklar bolig.

Det å være til stede på nettet gir bedriften din organisk trafikk, samtidig som det gir kunden en følelse av å ta del i prosjektet. Dette gjør at de føler de kjenner dere bedre, og at dere er til å stole på. Dette er viktige faktorer for å få kunden trygg til å gjennomføre kjøpet.

For store prosjekter bør man også ha en boligvelger. Her kan kundene gå inn å se på beliggenheten til hver enkelt leilighet internt i bygget, se på 3D planløsninger, tilvalg og lignende.

Tilpass ditt 3D-prosjekt:

For å oppnå best mulig effekt i markedsplanen din, kan det være lurt å inkludere 3D-bilder fra starten av. Dette gjør det mulig å tilpasse 3D-prosjektet for å oppnå ønsket effekt.

Vi kan hjelpe deg med å finne det beste prosjektoppsettet, slik at du kan være trygg på at de bestilte bildene er i tråd med markedsplanen din. Dette vil bidra til en helhetlig og planlagt markedsføringsstrategi.

Uansett om du planlegger å bygge en hytte på fjellet eller en moderne leilighet i byen, vil valget påvirke hvordan prosjektet markedsføres. Fritidsboliger og primærboliger har forskjellige kvaliteter som fremtidige kjøpere ser etter, og dette bør reflekteres i både 3D-illustrasjonene og markedsføringen ellers.

BESTILL 3D IDAG:

En klar og tydelig plan er avgjørende for å lykkes med markedsføringen. Ved å inkludere 3D-illustrasjoner som en del av denne planen, kan du være sikker på å nå prosjektets målgruppe med en av de mest effektive virkemidlene vi har – nemlig god historiefortelling.

Vi kan hjelpe deg med å skape 3D-illustrasjoner som kommuniserer din historie og gir potensielle kunder et klart bilde av hva du har å tilby. Ved å ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende prat, kan vi diskutere hvordan 3D-illustrasjoner kan effektivt markedsføre ditt neste prosjekt og hjelpe deg å nå dine mål.